Яна Романенко виступила з темою «Досвід канатохідця або баланс інтересів ключових стейкхолдерів»
Тема і матеріали виступу були сформовані на основі всього практичного досвіду Яни.
На початку свого виступу вона звернула увагу на HR-виклики з якими доводиться стикатися, це:
• відтік персоналу (в основному країни Європи – Польща та Німеччина);
• глобалізація;
• діджіталізація і гейміфікація;
• нове покоління співробітників;
• гнучкість структури, змішаний штат;
• роль HR- бренду;
• орієнтація на бізнес;
• HR аналітика;
• еволюція оцінки ефективності персоналу;
• нова роль HR.
Потім увагу було акцентовано на те, що найчастіше HR краще інформовані про HR процеси і внутрішні проблемах бізнесу, ніж про зовнішні реалії (клієнтів, конкурентів, ринкіх, тенденції в галузі). І як наслідок будують систему «на свій смак», НR для / заради HR. Однак інтереси ключових стейкхолдерів однакові для всіх компаній і включають в себе фінансову вигоду і прибуток, підвищення ефективності, стабільний розвиток компанії, ефективні інвестиції.
Як же побудувати HR стратегію з урахуванням ключових груп стейкхолдерів та орієнтовану на бізнес?
Яна запропонувала, як рішення, використовувати мозковий штурм для відповідей на конкретні питання:
• чиї дії можуть привести до не досягнення HR цілей?
• чиї дії, допоможуть їх досягненню?
• хто більше зацікавлений в результатах діяльності організації, системи менеджменту, реалізації HR стратегії? Для кого це загроза?
• хто приймає або може брати участь в діяльності HR?
• хто найкраще розбирається в HR? Чиї підтримка і досвід необхідні?
• які співробітники/відділи/підприємства беруть участь в реалізації HR проектів?
Також було запропоновано конкретний алгоритм з аналізу груп стейхолдеров:
• визначення груп стейхолдеров;
• визначення ключових стейкхолдерів;
• визначення потреб;
• аналіз інтересів і вплив;
• заповнення матриці;
• розробка плану з управління стейкхолдерами;
• впровадження запланованих алгоритмів;
• моніторинг виконання.
Яна поділилася конкретними результатами, яких досягла на практиці застосовуючи озвучені підходи.
В кінці виступу були запропоновані наступні рекомендації:
• «не грайтеся в ігри», вивчайте матчастину: бізнес процеси, технологію, специфіку;
• використовуйте максимум інструментів взаємодії: комунікації, переговори, медіація, коучинг;
• впливайте на рішення стейкхолдерів за рахунок їх участі в обговоренні та досягнення згоди з основних питань;
• апелюйте до вигоди, оперуйте цифрами;
• дивіться на проблеми і проекти в розрізі ефективності бізнесу;
• об’єктивно доповідайте обстановку, «гола правда»;
• ослабляйте негативний вплив стейкхолдерів за рахунок формування коаліцій з іншими учасниками, які беруть участь в прийнятті рішень.